Poniżej znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania naszych klientów. Dla wygody odpowiedzi są podzielone na kategorie.

Pranie tapicerki meblowej. 13 odpowiedzi

  • Mam nietypowy mebel, którego nie widzę w cenniku. Jak dokonać wycenę?

Bardzo prosimy o wysłanie zdjęcia mailowo albo sms-em albo opisać te mebel w rozmowie z naszym pracownikiem. Zadamy kilka pytań dotyczących wymiarów i podamy dokładną cenę prania.

  • Ile czasu będzie trwało pranie kanapy?

Pranie kanapy będzie trwało od 30 minut do godziny w zależności od wymiarów, rodzaju tapicerki oraz od stopnia zabrudzenia. Zdarza się, że pranie kanapy trwa nawet dwie godziny.

  • Czy są jakieś ukryte koszty?

Nie ma żadnych ukrytych kosztów. Wycenę prawie zawsze wykonujemy przy złożeniu zamówienia. Są przypadki, kiedy wycena jest możliwa dopiero po przyjeździe naszego pracownika do klienta. Wtedy wycenę wykonujemy przed rozpoczęciem prania. Ceny zawsze są zgodne z cennikiem. Za dojazd poza granice Warszawy może być doliczona opłata maksymalnie 25 zł.

  • Czy pierzecie kanapy wypełnione pierzem?

Nie pierzemy mebli wypełnionych pierzem.  Nasza metoda prania jest praniem na mokro i płyn może zamoczyć pierze. Wtedy podczas schnięcia powstanie nieprzyjemny zapach, który może utrzymywać się przez kilka tygodni. Pranie takich mebli jest zalecane tylko metodą czyszczenia na sucho.

  • Kanapa jest pikowana guzikami (ok 100szt). Czy upierzecie taką kanapę?

Kanapy pikowane dużą ilością guzików najlepiej prać inną metodą, niż metoda ekstrakcyjna (pranie na mokro). Te guziki są metalowe, tylko owinięte tapicerką. Kiedy tapicerka będzie wilgotna guzikiem mogą zardzewieć. Pranie takich mebli jest zalecane metodą czyszczenia na sucho albo metodą ekstrakcyjną jeśli jest możliwość zabezpieczenia guzików.

  • Czy każda tapicerka nadaje się do prania?

99% mebli tapicerowanych tkaniną nadają się do prania na mokro. Nie można prać na mokro niektóre antyki, meble pikowane dużą ilością guzików i meble z egzotycznym wypełnieniem (pierze, trawa). 

  • Czy pierzecie antyki?

Nie pierzemy meble, które mają powyżej 50 lat. Stare meble mają osłabioną  tapicerkę, która łatwo może być uszkodzona.

  • Jak długo schnie kanapa?

Po wypraniu kanapa średnio schnie około 10 godzin. Tapicerka może wyschnąć za dwie-trzy godziny, może też schnąć 15 godzin. Czas schnięcia tapicerki zależy od grubości tapicerki oraz warunków schnięcia. Pora roku prawie nie wpływa na wydłużenie czasu schnięcia. W lutym kanapa w mieszkaniu schnie prawie tak samo, jak w lipcu.

  • Śpię na tej kanapie / materacu. Kiedy najlepiej przeprowadzić pranie?

Jeśli ktoś z domowników śpi na kanapie, która musi być wyprana, to takie pranie najlepiej przeprowadzić o 8:00 rano. Wtedy prawie na pewno  łóżko wyschnie do 22:00.

  • Jaką metodą jest prana tapicerka?

Metoda prania tapicerki nazywa się metodą prania ekstrakcyjnego albo pranie na mokro. Pranie wykonujemy ekstraktorami Karcher Puzzi 8/1. Pranie ekstrakcyjne polega na płukaniu tapicerki profesjonalnym ośrodkiem, który rozpuszcza zabrudzenia. Rozpuszczone zabrudzenia są wyciągane (ekstrahowane) do maszyny ekstrakcyjnej Karcher. Po praniu tapicerka zostaje pozbawiona brudu, kurzu, roztocza i zarazek. Tylko niektóre rodzaje uporczywych plam mogą pozostać na tapicerce. Po praniu tapicerka zostaje wilgotna i wysycha za około 10 godzin.

  • Czy można do państwa przywieźć fotel / dywan?

Pranie tapicerki meblowej wykonujemy tylko i wyłącznie u klienta w mieszkaniu albo w biurze.

  • Do jakich miejscowości dojeżdżacie i ile to kosztuje?

Dojazd do wszystkich dzielnic Warszawy jest bezpłatny. Dojeżdżamy maksymalnie 25 km od granicy Warszawy. Koszt dojazdu po za Warszawę wynosi maksymalnie 25 zł. Na przykład dojazd do Ożarowa Mazowieckiego kosztuje 10 zł, dojazd do Konstancin-Jeziorna kosztuje 20 zł.

  • Czy zejdzie plama z oleju? 

Niestety nie ma gwarancji, że plama z oleju zostanie usunięta. Mamy profesjonalne odplamiacze do usunięcia takich plam, ale mogą nie zadziałać. Wszystko zależy od rodzaju tapicerki. 

Pranie materaca. 12 odpowiedzi

  • Jak długo schnie materac?

Pokrowiec materaca będzie sechł 10 – 15 godzin. Zdarza się, że schnięcie trwa nawet do 24 godzin, jeśli materac potrzebował bardziej dogłębnego prania.

  • Czy usuwacie zapach moczu kota z materaca?

Niestety nie możemy gwarantować, że zapach moczu kota uda się usunąć. Mocz może wejść głęboko do gąbki, stąd go nie wyciągniemy, ponieważ metoda prania ekstrakcyjnego pozwala bardzo skutecznie wyczyścić pokrowiec materaca oraz kilka milimetrów gąbki. Niestety nie istnieje metody prania materaca, która upierze gąbkę na wskroś. Z naszego doświadczenia wynika, że we większości przypadków zapach znika, ponieważ wystarczy, żeby powierzchnia była czysta. Ale my nigdy nie dajemy gwarancji, że usuniemy nieprzyjemny zapach, ponieważ źródło zapachu może się znajdować poza zasięgiem naszej metody prania.

  • Czy zejdą plamy z krwi z materaca?

Bardzo skutecznie usuniemy świeże ślady krwi, pod warunkiem, że nie były czyszczone gorącą wodą. Świeże plamy z krwi do wizyty naszego pracownika trzeba utrzymywać w stanie wilgotnym. Jeśli plamy z krwi mają kilka dni lub tygodni, to wtedy, prawdopodobnie, nie uda się usunąć takich plam z pokrowca materaca.

  • Czy usuwacie roztocza kurzu domowego z materaca?

Tak, pranie pokrowca materaca skutecznie usuwa brud, kurz, roztocza kurzu domowego oraz zarazki.
Po praniu ekstrakcyjnym materaca pokrowiec będzie zawierał minimalną ilość roztocza kurzu domowego. Jeśli ktoś z domowników cierpi na alergię na roztocza kurzu domowego, to pranie materaca warto przeprowadzać minimum raz na 6 miesięcy.

  • Na czym polega zabieg przeciwalergiczny preparatem Allergoff?

Po wypraniu pokrowca materaca ilość roztocza kurzu domowego jest minimalna. Bezpośrednio po wypraniu materaca warto przeprowadzić zabieg przeciwalergiczny preparatem Allergoff. Preparat Allergoff przeszkadza rozmnożeniu roztocza w pokrowcu materaca. Efekt od preparatu Allergoff trwa do 6 miesięcy. Zabieg przeciwalergiczny jest zalecany wszystkim osobom, którzy cierpią na alergię na roztocza kurzu domowego.
Zabieg przeciwalergiczny jest dodatkową usługą i kosztuje w zależności od wymiarów materaca od 30 do 70 zł.

  • Czy pierzecie materace wypełnione trawą morską / końskim włosiem / gryczano-kokosowy?

Niestety nie pierzemy materace z egzotycznym wypełnieniem, ponieważ takie wypełnienie łatwo się odbarwia i może przebarwić pokrowiec.

  • Jak wygląda pranie materaca?

Nasz pracownik przygotowuje specjalny płyn z profesjonalnym środkiem (rodzaj środka zależy od stopnia zabrudzenia oraz rodzaju zabrudzenia). Potem, za pomocą maszyny ekstrakcyjnej Karcher, środek jest rozpryskiwany na powierzchni materaca. Za kilka minut po takim rozpryskaniu nastąpi rozpuszczenie zabrudzeń. Kolejnym etapem jest wypłukiwanie zabrudzeń  (ekstrakcja) z pokrowca materaca. W końcu pokrowiec jest płukany czystą wodą, żeby usunąć resztki chemii i brudu. Wszystkie płyny są ekstrahowane z materaca, po zakończeniu prania pokrowiec zostaje wilgotny mniej więcej tak, jak wilgotne są ubrania po wypraniu w pralce.

  • Jak trzeba przygotować materac do prania?

Jeśli materac leży na stelażu łóżka, to w żaden sposób nie trzeba przygotowywać materac. Materac będzie wyprany bezpośrednio na łóżku. Jeśli materac trzeba wyprać z obu stron, prosimy klienta o przygotowanie kilku naczyń (garnków lub misek), dlatego, żeby położyć te naczynia między stelażem łóżka oraz wypraną dolną stroną materaca. To jest potrzebne dlatego, żeby podnieść materac nad łóżkiem i stworzyć przestrzeń między drewnianym stelażem a materacem dla cyrkulacji powietrza.

  • Czy usuwacie pleśń i grzyby z materaca który był długo w piwnicy / na strychu?

Niestety nie jesteśmy w stanie usunąć pleśń i grzyby z takich materacy, ponieważ pokrowiec w miejscach gdzie jest pleśń i grzyby już jest uszkodzony. Takich uszkodzeń niestety nie usuniemy.

  • Czy wszystkie plamy uda się usunąć z materaca?

Niestety nie wszystkie plamy udaje się usunąć z pokrowca materaca. Są plamy które wchodzą do struktury nitek i uszkadzają pokrowiec, zmieniając kolor w miejscach uszkodzenia. Głównie to dotyczy plam z krwi, wylanych napojów (kawa, herbata) oraz zastarzałych plam z moczu.
Usługa prania materaca nosi przede wszystkim wymiar higieniczny. Bardzo skutecznie usuwamy brud, kurz, roztocza i zarazki. Niestety nie jesteśmy w stanie usunąć uszkodzenia pokrowca materaca. Z wieloletniego doświadczenia wynika, że wszystkie plamy schodzą z 50% materacy. Z góry, niestety, nie uda się powiedzieć, która plama zejdzie podczas prania, a która nie zejdzie.

  • Mam zdejmowany pokrowiec na materacu, który mogę wyprać w pralce. Czy upierzecie gąbkę materaca?

Pranie materaca polega na praniu pokrowca, ponieważ większość materacy mają niezdejmowany pokrowiec. Jeśli pokrowiec rozpina się na suwak dookoła i można go zdjąć i uprać w pralce, to do prania samej gąbki nie przyjedziemy. Pranie gąbki jest mało skuteczne i nie jest potrzebne, ponieważ większość zabrudzeń gromadzi się w pokrowcu.

  • Ile kosztuje pranie materaca?

Materace można podzielić na jednoosobowe, czyli przeznaczone do spania jednej osoby, oraz dwuosobowe.
Koszt prania jednoosobowego materaca z jednej strony wyniesie 40 zł;
Koszt prania  jednoosobowego materaca z obu stron wyniesie 80 zł;
Koszt prania dwuosobowego materaca z jednej strony wyniesie 80 zł;
Koszt prania dwuosobowego materaca z obu stron wyniesie 160 zł.
Bardzo prosimy zwrócić uwagę na informację, że minimalna kwota zamówienia wynosi 100 zł. Jeśli do prania będzie tylko jednoosobowy materac z jednej strony i nic więcej, to pranie będzie kosztowało 100 zł.

Pranie wykładziny biurowej. 7 odpowiedzi

  • Czy przesuwacie meble podczas prania wykładziny?

Duże meble pod czas prania wykładziny nie przesuwamy. Przesuwamy tylko meble na kółkach.

  • W jaki sposób trzeba przygotować biuro do prania wykładziny?

Żadnych specjalnych przygotowań nie trzeba dokonywać. Trzeba tylko poprosić pracowników sprzątnąć rzeczy osobiste dookoła biurek.

  • Ile czasu zajmuje pranie wykładziny biurowej?

Czas prania wykładziny biurowej jest uzależniony od powierzchni, która będzie prana. Nasi pracownicy mogą wyprać 50 – 75 m ² wykładziny w ciągu jednej godziny.

  • Jaki jest koszt prania wykładziny biurowej?

Jeśli do prania jest powierzchnia do 50 m2, to koszt prania wyniesie 10 zł/m² brutto. Cena prania wykładziny o powierzchni 50 – 100 m² wyniesie 8 zł/m². Cena prania wykładziny o powierzchni powyżej 100 m2 ustalimy indywidualnie po otrzymaniu zapytania na na nasz adres e-mail.

  • Jaki sprzęt używa się do prania wykładziny biurowej?

Do prania wykładziny biurowej używamy profesjonalny sprzęt firmy Karcher.

  • W jakich terminach przyjedziecie do prania wykładziny biurowej?

Możemy przyjechać do prania wykładziny od poniedziałku do soboty, od 8:00 do 18:00. Najlepszym czasem na pranie wykładziny biurowej jest sobota lub godziny popołudniowe w dni powszednie. Wtedy proces prania wykładziny nie przeszkadza pracownikom w biurze. Po praniu wykładzina zostanie wilgotna i musi przeschnąć przez około 5 do 10 godzin.

  • Ile czasu schnie wykładzina po wypraniu?

Bo wypraniu wykładzina będzie sucha za około 5 – 10 godzin.

Pranie dywanów. 9 odpowiedzi

  • Czy pierzecie dywany wełniane / dywany z wiskozy?

Niestety nie pierzemy dywanów wełnianych oraz dywanów z wiskozy. Takie dywany najlepiej oddać do pralni dywanów.

  • Jakie dywany pierzecie?

Firma usługowa Biały Słoń pierze dywany syntetyczne o krótkim runie na miejscu u klienta. Nasza firma  specjalizuje się na praniu tapicerki meblowej. Syntetyczne dywany pierzemy tylko przy okazji prania tapicerki meblowej.

  • Jak można się dowiedzieć jaki dywan mam, syntetyczny czy naturalny?

Każdy dywan ma na spodzie metkę, na której jest zaznaczony skład runa dywanu. Jeśli dywan syntetyczny, to na metce jest napisane 100% polipropylen albo 100% poliester. Jeśli dywan jest naturalny to na metce jest napisane wełna, wiskoza, jedwab.

  • Czy pierzecie dywany typu Shaggy?

Nie pierzemy dywanów typu Shaggy. Pierzemy tylko dywany syntetyczne o krótkim runie. Na miejscu u klienta nie ma możliwości dokładnego wyprania dywanu o długim runie. Taki dywan najlepiej oddać do pralni dywanów, która upierze taki dywan na wskroś.

  • Jak długo będzie sechł dywan po praniu?

Średni czas schnięcia dywanu po praniu to 10-15 godzin. Wilgotny dywan nie wolno zwijać! Jeśli wyprany dywan zostanie zwinięty przed wyschnięciem, to na pewno się zepsuje.

  • Czy podłoga na której będzie leżał wyprany dywan się nie zamoknie?

Na drewnianą podłogę pod prany dywan podkładamy folię, która nie przepuszcza wilgoci do drewna podłogi.

  • Czy zabieracie dywany ze sobą, czy pierzecie na miejscu?

Dywany pierzemy tylko na miejscu u klienta.

  • Ile kosztuje pranie dywanu?

Pranie syntetycznego dywanu o krótkim runie kosztuje 12 zł/m2.

  • Do jakich miejscowości dojeżdżacie i ile kosztuje dojazd?

Do wszystkich dzielnic Warszawy dojazd jest bezpłatny. Do miejscowości ościennych wyjeżdżamy maksymalnie 25 km od granic z Warszawą. Na przykład dojazd do Pruszkowa kosztuje 10 zł, do Legionowa 20 zł. Jeśli Państwa miejscowość znajduje się 25 km od granic z Warszawą, to koszt dojazdu wyniesie 25 zł.

Terminy realizacji. 5 odpowiedzi

  • Czy możecie przyjechać dzisiaj?

Najlepiej zamówić pranie tapicerki meblowej z wyprzedzeniem 1-3 dni. Wtedy klient dostanie dogodny termin przyjazdu naszego pracownika. Ale w większości przypadków możemy przyjechać nawet jutro, jeśli usługa została zamówiona do 12:00. Na jutro mamy ograniczoną ilość terminów, dlatego usługę prania tapicerki lepiej zamówić z wyprzedzeniem 1-3 dni.

  • Czy pranie ekspresowe coś dodatkowo kosztuje?

Tak, pranie express kosztuje 50% więcej od cen z cennika. Do ekspresowego prania nasz pracownik może przyjechać w ciągu jednej godziny.

  • Mam sytuację awaryjną. Tapicerka kanapy została zalana i potrzebuję pilnego prania. Jak szybko może przyjechać wasz pracownik do prania tapicerki?

1. Usługa express (plus 50% od cen z cennika) oznacza przyjazd pracownika w ciągu jednej godziny.
2. Pranie tapicerki na dzisiaj-pracownik przyjedzie w umówionym terminie (z dokładnością do godziny) między 10:00 a 18:00. Wtedy obowiązują ceny z cennika.

  • Prowadzę restaurację. Pranie tapicerki jest możliwe tylko w nocy. Czy pracujecie po 22:00?

Tak, możemy przyjechać do prania po 22:00. Takie pranie nocne trzeba zamawiać z wyprzedzeniem od 7 dni.

  • W jakich godzinach pracuje firma?

Pracownik firmy Biały Słoń może przyjechać do prania tapicerki w dni powszednie między 8:00 a 19:00, w sobotę między 8:00 a 14:00.
Biuro przyjmuje zamówienia telefonicznie od poniedziałku do niedzieli między 8:00 a 22:00.
Przez formularz kontaktowy przyjmujemy zamówienia całodobowo 7 dni w tygodniu.

Ceny prania tapicerki i wykładziny. 4 odpowiedzi

  • Jak dokonać wycenę prania tapicerki meblowej?

Wycenę prania tapicerki meblowej dokonujemy telefonicznie od ręki albo przez formularz internetowy. Odpowiedź na wypełniony formularz będzie nadana w dogodny dla klienta sposób (e-mail, telefon, sms) w ciągu 30 minut. Zwracamy Państwa uwagę, że istnieje możliwość uzyskania rabatu za złożenie zamówienia przez formularz internetowy.

  • Czy są jakieś ukryte koszty?

Nie ma żadnych ukrytych kosztów usługi prania tapicerki. Dojazd na terenie Warszawy zawsze bezpłatny. Dojazd poza granice Warszawy kosztuje maksymalnie 25 zł w zależności od miejscowości. Wszystkie ceny w cennika są zawsze aktualne. Wycena może się zmienić tylko jeśli źle zostały określone wymiary mebli oraz ilość przedmiotów mebli (na przykład narożnik opisany został jako wersalka albo fotel jako krzesło). Przed rozpoczęciem pracy pracownik sprawdza przedmioty, które będą prane i informuje klienta o łącznym koszcie usługi.

  • Czym jest minimalna kwota zamówienia?

Minimalna kwota zamówienia stanowi 100 zł. Na przykład, jeśli do prania będzie tylko jedno krzesło, to koszt prania wyniesie 100 zł.

  • Czy cena się zmieni w zależności od terminu realizacji , dnia tygodnia?

Cena prania nie  zależy od dnia wykonania oraz od godziny. Jedyna usługa, która będzie kosztowała 50% więcej od cen z cennika, jest pranie express - kiedy nasz pracownik przyjeżdża do prania w ciągu jednej godziny.

Wątpliwości klientów. 11 odpowiedzi

  • Czy podłoga i ściany będą w suche po praniu?

Wypraliśmy kilkanaście tysięcy kanap i łóżek. Zawsze dbamy o suchość podłogi i ścian. Podłoga zostanie zabezpieczona ręcznikami i podczas prania będzie sucha.

  • Czy tapicerka po praniu zmieni kolor?

Po wypraniu tapicerki meblowej mebli zachowają swój kolor. W niektórych przypadkach zmieniają kolor z brudnego na czysty :) Profesjonalne środki, które używamy do prania tapicerki meblowej nie uszkadzają tapicerki. Maszyny ekstrakcyjne zbudowane w taki sposób, żeby mechanicznie nie uszkodzić tapicerki.

  • Po praniu przez inną firmę po wyschnięciu pojawił się nieprzyjemny zapach. Czy może tak się wydarzyć po waszym praniu?

Nieprzyjemny zapach powstaje w dwóch przypadkach. Jeśli prane meble były bardzo przemoczone i potem schły przez kilka dni. Albo była użyta nieodpowiednia chemia, która do tego była źle wypłukana po praniu. Takie sytuacje świadczą o niskim profesjonalizmie osoby piorącej.
Pracownicy firmy usługowej Biały Słoń używają do prania profesjonalne środki, które zostają usunięte (wypłukane) z tapicerki. Dbamy o to, żeby płyn używany do prania tapicerki, nie przesiąkł głęboko do gąbki. Po naszym praniu tapicerka będzie wilgotna i wyschnie za około 10-15 godzin.

  • Czy istnieje ryzyko że meble ulegną uszkodzeniu?

Nasi pracownicy posiadają wieloletnie doświadczenie. Prawie niemożliwe uszkodzić meble podczas prania profesjonalnymi środkami, używając profesjonalnego sprzętu. Środki chemiczne, używane przy praniu tapicerki meblowej, służą do rozpuszczania brudu. Nie zmieniają struktury tkaniny oraz koloru. Profesjonalny sprzęt firmy Karcher, który jest używamy do prania tapicerki meblowej, jest skonstruowany w taki sposób, że mechanicznie nie może uszkodzić tapicerki.

  • Czy istnieje gwarancja rezultatu prania?

Przewagą konkurencyjną naszej firmy jest nadanie gwarancji zadowolenia z rezultatu prania tapicerki. Klient, który uważa rezultat prania za niedostateczny, zgłasza problem do biura firmy, i w zależności od sytuacji albo przyjeżdżamy do prania poprawkowego i usuwamy problem, albo dokonujemy zwrot opłaty za usługę, nawet do 100%. Nasz pracownik, podczas przyjęcia zamówienia na pranie tapicerki meblowej, określa przewidywany rezultat. Zawsze uprzedzamy klientów, że niestety nie ma gwarancji, że zniknie nieprzyjemny zapach oraz że zniknie każda poszczególna plama. Przy zamówieniu, jeśli klient zgłasza jakiś specyficzny problem (wylał się olej, tapicerka została pomalowana długopisem), nasz pracownik, w oparciu na wieloletnie doświadczenie, określa przewidywany rezultat. Jeśli rezultat prania będzie miał rozbieżność z rezultatem określonym przy złożeniu zamówienia, to może być podstawą do reklamacji.

  • Czy pracownicy przestrzegają zasady bezpieczeństwa w dobie COVID?

Nasi pracownicy wchodzą do klienta w maseczkach, przy wejściu zakładają zmienne buty. Pracują tylko zdrowe pracownicy.

  • Jak długo meble będą wilgotne po wypraniu?

Średni czas schnięcia tapicerki meblowej po wypraniu stanowi 10 – 15 godzin, niezależnie od pory roku.

  • Chcę zamówić pranie w lutym. Czy meble szybko wyschną?

Pracujemy cały rok i z doświadczenia wynika, że meble w lutym schną mniej więcej tak samo jak w lipcu. Warunki schnięcia wewnątrz pomieszczenia cały rok prawie takie same.

  • Jak długo będzie trwało pranie?

W zależności od ilości pranych mebli, usługa prania trwa od 30 minut do 2 godzin. Na przykład, pranie narożnika będzie trwało 30 – 60 minut, fotela 10-20 minut, materaca 20 – 60 minut. Wszystko zależy od rodzaju i stanu tapicerki.

  • Na kanapę nasikał kot. Czy uda się usunąć nieprzyjemny zapach?

Nigdy nie gwarantujemy że nieprzyjemny zapach uda się usunąć. Mocz kota może wejść głęboko do gąbki. Nasza metoda prania działa na głębokość maksymalnie 2-3 cm. Ze środka kanapy mocz nie wyciągniemy. We większości przypadków po praniu tapicerki meblowej zapach znika, ponieważ powierzchnia będzie czysta i źródło zapachu zostanie usunięte z powierzchni. Ale w niektórych przypadkach nie wystarczy mieć tylko czystą powierzchnię. Zapach może wychodzić z głębi tapicerki. Niestety nie ma metody prania, która pierze meble na wskroś.

  • Czy wszystkie plamy zostaną usunięte?

Niestety nie wszystkie plamy udaje się usunąć z tapicerki. Są plamy które wchodzą do struktury nitek i uszkadzają tapicerkę, zmieniają kolor w miejscach uszkodzenia. 
Usługa prania tapicerki nosi przede wszystkim wymiar higieniczny. Bardzo skutecznie usuwamy brud, kurz, roztocza i zarazki. Niestety nie jesteśmy w stanie usunąć uszkodzenia tapicerki. Z wieloletniego doświadczenia wynika, że z tapicerki meblowej schodzą ok 90 % plam. Z góry, niestety, nie uda się powiedzieć, która plama zejdzie podczas prania, a która nie zejdzie.

Gwarancja i reklamacje. 6 odpowiedzi

  • Co znaczy gwarancja zadowolenia klienta? Jakiego rezultatu prania tapicerki mogę się spodziewać?

Przewagą konkurencyjną naszej firmy jest nadanie gwarancji zadowolenia z rezultatu prania tapicerki. Klient, który uważa rezultat prania za niedostateczny, zgłasza problem do biura firmy, i w zależności od sytuacji albo przyjeżdżamy do prania poprawkowego i usuwamy problem, albo dokonujemy zwrot opłaty za usługę, nawet do 100%. Nasz pracownik, podczas przyjęcia zamówienia na pranie tapicerki meblowej, określa przewidywany rezultat. Zawsze uprzedzamy klientów, że niestety nie ma gwarancji, że zniknie nieprzyjemny zapach oraz że zniknie każda poszczególna plama. Przy zamówieniu, jeśli klient zgłasza jakiś specyficzny problem (wylał się olej, tapicerka została pomalowana długopisem), nasz pracownik, w oparciu na wieloletnie doświadczenie, określa przewidywany rezultat. Jeśli rezultat prania będzie miał rozbieżność z rezultatem określonym przy złożeniu zamówienia, to może być podstawą do reklamacji.

  • Mam niedoprane miejsce po usłudze. Co trzeba zrobić?

Podczas prania tapicerka jest cała namoczona, co utrudnia rozpoznanie miejsca szczególnie zabrudzonego. Zdarza się, że pracownik niedostatecznie upierze takie miejsce. Dopiero po wyschnięciu widać, że to miejsce zostało nieodpowiednio wyprane. W takiej sytuacji prosimy o telefon do biura pod numer 539 033 000. Do prania poprawkowego przyjedziemy w najbliższym dogodnym dla klienta terminie.

  • Pojawiła się plama po praniu, której wcześniej nie było. Co trzeba zrobić?

Taka sytuacja zdarza się bardzo rzadko. Jeśli po wyschnięciu powstała plama, której wcześniej nie było, to świadczy o tym, że w tapicerce został  środek, który był niedostatecznie wypłukany. Takie sytuacje zdarzają się głównie po usunięciu śladów samodzielnego (przez klienta) prania , kiedy plamy były zapierane samodzielnie płynem do mycia naczyń, sodą albo proszkiem do prania. W takiej sytuacji przyjedziemy w najbliższym dogodnym dla klienta terminie do ponownego płukania tapicerki.

  • Nie zeszła plama z kanapy na usunięciu której mi zależało.

Niestety nie ma gwarancji, że każda oddzielna plamach zejdzie. O tym zawsze uprzedzamy podczas przyjęcia zamówienia. Są plamy które niemożliwe do usunięcia, ponieważ wchodzą do struktury nitek i uszkadzają tapicerkę. W takiej sytuacji pranie poprawkowe nie ma sensu. Klient może ubiegać o zwrot do 100% środków wydanych na pranie tapicerki.

  • Nie jestem zadowolona z rezultatu usługi. Tapicerka wygląda tak, niby nie była prana.

Są rodzaje tapicerek które się nie nadają do odplamiania. Po praniu ekstrakcyjnym taka tapicerka będzie pozbawiona brudu, kurzu, roztocza i zarazek, ale żadna plama może nie zejść. Jeśli klient uważa, że pranie nie przyniosło oczekiwanego efektu, to zwrócimy do 100% opłaty.

  • Zapach moczu /wymiocin nie został do końca usunięty po praniu. Jak postępować w takiej sytuacji?

Niestety nie możemy gwarantować że zapach moczu / wymiocin uda się usunąć. Mocz może wejść głęboko do gąbki, skąd go nie wyciągniemy, ponieważ metoda prania ekstrakcyjnego pozwala bardzo skutecznie wyczyścić tapicerkę oraz kilka milimetrów gąbki. Niestety nie istnieje metody prania, która upierze gąbkę na wskroś. Z naszego doświadczenia wynika, że we większości przypadków zapach znika, ponieważ wystarczy żeby powierzchnia była czysta. Ale my nigdy nie dajemy gwarancji, że usuniemy nieprzyjemny zapach, ponieważ źródło zapachu może się znajdować poza zasięgiem naszej metody prania.

+48 539 033 000